70’lerin başında İlk yayınlandığı 70’lerin başında  fazla ilgi görmeyen şarkı 12 yıl önce Abdullah Ulunay Türkkan’ın  Pulpfiction’a uyarladığı   remiks ve klibiyle internet fenomeni haline gelmiş, ardından şarkı yarışmalarında en sık icra edilen şarkılardan biri olmuş,  Murat Karahan, Nükhet Duru, Kenan Doğulu, Ümit Kuzey gibi sanatçılar tarafından albüm ve sahnelerde  yorumlanmıştı. Bugün, hem nostalji sevenlere hem de yeni nesil müzik tutkunlarına, zamansız bir çalışma olarak hitap etmek için dijital platformlarda ve 45’lik plak formatında tekrar karşınızda.

Klipleriyle internetin kültlerinden biri haline gelen ve yapıldığı 12 yıl öncesinden beri viral olan Zeki Müren Yaralı Gönül Remiksi, şimdi özel baskı 45’lik plak olarak müzikseverlerin karşısında.

Yüzyılın Remiksi: "Yaralı Gönül"

Farklı filmlerden bir araya getirilen görselleriyle oluşturulan ve senkronize kurgusu ile dikkat çeken klibi   bugüne kadar “Netin en zekice kurgulanmış klibi” gibi birçok övgü almış; parça ‘Yüzyılın remiksi’ olarak tanımlanmıştı.

A. Ulunay Türkkan’ın özgün fikriyle ortaya çıkan ve Nadir Baylan tarafından resmedilen plak kapağı, masal kitapları gibi 3D (pop-up) özel bir tasarıma sahip .  Kapak açıldığında, rengarenk,  fantastik bir sahnede büyüleyici bir Zeki Müren figürü  ortaya çıkıyor.

Türkiye’de Bir İlk: Yapay Zeka ile Yeni Klip

Yaralı Gönül remiksi için hazırlanan yeni klipte Zeki Müren, yapay zeka teknolojisiyle yeniden canlandırılarak ekranlara geri döndü. Oğuz Gündüz ile birlikte kurgulanan klip  ve Türkiye’de yapay zeka ile hazırlanan ilk müzik klibi olma özelliğini taşıyor. 

"Memleketimden Müzikli Masallar" Serisinin İlk Plağı

Bu plak, Abdullah Ulunay Türkkan’ın derlediği Memleketimden Müzikli Masallar dizisinin ilk eseri olarak sunuluyor. Serinin diğer parçaları arasında Bir Ömür Atatürk, Kütahyalı Gomidas, Devran, İnsanlık Senfonisi gibi  çalışmalar da yer alıyor.

Zeki Müren’in sesinden son yıllarda ünlenen Yaralı Gönül (Pulp Fiction) remiksinin arkasındaki ilham ve yapım sürecine ışık tutmak istiyoruz. Parçanın doğuş hikayesi, yanlış bilinenleri düzeltmemizi de gerektiriyor:

Misirlou, ilk kez 1927’de Tetos Demetriades tarafından Rebetika tarzında seslendirilmiş bir şarkıdır. Yunanca sözleri “Mısırlı bir kıza” hitaben yazılmış olup, şarkıda geçen ya habibi ve ya leli gibi Arapça ifadeler, eserin Ortadoğu kökenine işaret eder. Osmanlı topraklarında doğduğu anlaşılan şarkının adı da doğrudan “Mısırlı Kız” anlamına gelir.

Bu efsanevi melodi, yalnızca Yunan Rebetika tarzında değil, enstrümantal din dışı bir Musevi müzik türü olan Klezmer’de ve Yahudi İspanyolcası (Ladino) ile yazılmış sözlerle de seslendirilmiş; Dick Dale'in sörf müzik olarak yorumladığı haliyle Pulp Fiction filminde kullanıldıktan sonra tüm dünyanın bildiği bir parça haline dönüşür.   Başka bir kuşak için bilinirliği ise yine bu kaydın mixlenmesinden oluşan 'Pump it' versionu ile olur, parçanın popülerliği bir daha artar. Parça Fox-Trot'tan Surf Rock'a kadar birçok tarzda plağa kaydedilir. Tarihi derinliği ve kültürel çeşitliliğiyle dünya müzik mirasının bir parçası halini alır.

Zeki Müren ise şarkıyı 70’lerin hemen başında Suat Sayın’ın sözleri ile plak yapar. Ancak ‘Dert Ortağım’ plağının  B yüzünde yer alan şarkı o dönem sık yaptığı plaklar arasında fazla ilgi görmez, Zeki Müren deyince akla gelen şarkılardan biri haline dönüşmez.

Zeki Müren'in büyüleyici yorumu ve yıllar sonra yapılan remiksiyle "Yaralı Gönül", bu klasik melodiyi Türk müzikseverlerle bir kez daha buluşturmuş, hatta internetin kült kliplerinden biri haline gelmiştir.

Her Yerde Sizi Bekliyor!

Yaralı Gönül remiksi, 45’lik plak formatının yanı sıra Spotify ve diğer dijital platformlarda da dinleyicilerle buluşuyor.

Bu eşsiz koleksiyonu ve Zeki Müren’in büyüsünü yeniden keşfetmek için kaçırmayın!

Abdullah Ulunay Türkkan Kimdir? 

Abdullah Ulunay Türkkan, Almanya'da doğup büyümüş bir sanatçı, müzik koleksiyoncusu, menajer ve organizatördür. Çocukluk yılları Almanya’da geçen Türkkan, 11 yaşında ailesiyle birlikte Kütahya’ya yerleşti. Ortaokul ve lise eğitimini burada tamamladıktan sonra, müzik tutkusunu takip etmek için üniversite eğitimiyle birlikte İstanbul’a taşındı. İstanbul Üniversitesi Alman Dili ve Edebiyatı bölümünden mezun oldu. Bu bölümü seçmesindeki temel amaç, eğitimle birlikte Türkiye’nin müzik sektörüne adım atmaktı ve kısa sürede bu hedefini gerçekleştirdi.

Sanat kariyerine Şan Tiyatrosu'nun Tiyatro Eğitim Sahnesi’nde (TES) şan ve dans eğitimi alarak başlayan Türkkan, ardından gazino ve tiyatrolarda vokalist ve dansçı olarak 10 yıl çalıştı. 1993 yılında televizyonculuğa geçerek, Türk televizyonculuğunda "konuk koordinatörü" unvanını jeneriklere yazdıran ilk kişi oldu. Bu alanda 16 yıl boyunca Laf Lafı Açıyor, Şahane Cumartesi, Huysuz Virjin, Passaparola, Hülya Avşar Show ve Bülent Ersoy Show gibi birçok popüler programın konuk koordinasyonunu üstlendi.

Türkkan, müzik sektöründe menajerlik ve prodüktörlük yaparak Ayşegül Aldinç, Flört Grubu, Seyyal Taner ve Kurtalan Ekspres gibi isimlerle çalıştı. Aynı zamanda, yıllardır biriktirdiği zengin müzik arşivine sahiptir. Plaklar, kasetler, CD'ler ve televizyon kayıtlarından oluşan bu koleksiyon, dünya müziklerinden ve televizyon materyallerinden izler taşır.

Gomidas ve Kütahya

Türkkan, yaklaşık 13 yıl önce tesadüfen Gomidas’ın müziğiyle tanıştı. Daha çok dinledikçe Gomidas hakkında araştırmalara başladı ve Gomidas’ın Kütahya doğumlu olduğunu öğrendi. Bu bilgi, onun Kütahya’ya ve Gomidas’ın mirasına olan ilgisini derinleştirdi. Gomidas’ın evi ve Kütahya’daki hayatı üzerine araştırmalar yaparak, bu konuyu hem sanatsal hem kültürel bir alana taşıdı. Kütahya’da geçen çocukluk anılarıyla Gomidas’ın hikayesi arasında bir bağ keşfeden Türkkan, Gomidas’ın Kütahya’da tanınmasını sağlamak için çeşitli projeler yürüttü.

Türkkan’ın bu süreçteki en önemli çalışması, Gomidas ve ressam Panos Terlemezyan’ın ilişkisini Kütahya üzerinden ele alan bir kısa film oldu. Film, Gomidas ve Terlemezyan’ın izlediği güzergahı eski Kütahya fotoğraflarıyla kurguladı. Filmde, Gomidas’ın müziklerini Sergei Aslamasian'ın yaylılar için düzenlediği aranjmanlar ve Gomidas Quartet’in icraları eşliğinde sundu. Film, Kütahya'da düzenlenen Aizanoi Kısa Film Festivali'nde özel ödül aldı.

Çalışma Anlayışı

Abdullah Ulunay Türkkan, kendisini “yönetmen” değil, “derleyen” olarak tanımlamaktadır. Bu tanımla, farklı unsurları bir araya getirerek bir bütün oluşturmayı ve bu bütünü bir hikayenin içine oturtmayı ifade eder. Yaptığı her çalışmada hikaye anlatımını merkeze koyar. Müziğe dayalı, sözsüz anlatımlı ve deneysel kurgu teknikleriyle oluşturduğu videolarıyla dikkat çeker.

“Müzikli Masallar” başlığı altında, sosyal medya kanalı OIA Müzik’te 20’den fazla video paylaşmıştır. Bu videolar, Zeki Müren’den Gomidas’a, farklı müzik ve kültür miraslarına uzanan geniş bir yelpazeyi kapsamaktadır. Gomidas videosu, onun bu çalışmalar arasında farklı bir yerde duran yarı belgesel, yarı kurgu niteliğindeki ilk kısa filmi olmuştur. Ayrıca, Zeki Müren'in Pulp Fiction müziğiyle ilişkilendirdiği videosu, büyük ilgi görmüş ve bu eserin 45’lik plağı çıkarılmıştır.

Türkkan, çalışmalarında hem müziği hem de görsel hikaye anlatımını bir araya getirerek izleyiciyi geçmişin izleriyle buluşturan projeler üretmeye devam etmektedir. Şu sıralar, Gomidas ile ilgili yeni bir Kütahya hikayesinin hazırlıklarını sürdürmektedir.

Ödülleri ve Organizasyonları

Abdullah Ulunay Türkkan, film ve müzik alanındaki çalışmalarıyla birçok ödül almış, organizasyonlar düzenlemiştir. Gomidas’ın Kütahya’daki mirasını tanıtmak amacıyla bir Gomidas konseri düzenlemiş ve bu etkinlikler aracılığıyla geniş bir izleyici kitlesine ulaşmayı başarmıştır.

OIA Müzik sosyal medya kanalı üzerinden müzik arşivlerini ve organizasyonlarını paylaşmayı sürdüren Türkkan, kültürel mirası görünür kılmak adına çalışmalarına devam etmektedir.